2006 – Houston, Dallas en de Midwest – deel 7

Amerikaanse televisie

In Amerika mocht ik graag even tv kijken. Eigenlijk was het best wel herkenbaar, een boel series worden in Nederland op tv vertoond. Wel waren er meer reclameblokken. En, hetzelfde als in Nederland, overdag is er geen ruk op. Tenzij je een kabel of satellietabonnement hebt met 300+ kanalen. De gewone ethertelevisie vond ik ook al best leuk. Kanalen zoals Fox en CW (onderdeel van CBS) waren gewoon via de antenne te ontvangen. En hierop waren best leuke series te zien.

Wat ik ook erg vermakelijk vond was het nieuws, eigenlijk een soort hart van Nederland maar dan nog flitsender. Niet echt informatief (voor internationaal nieuws kun je beter op het internet kijken) en meer gericht op entertainment. Schietpartijen of bankovervallen werden spectaculair in beeld gebracht , en natuurlijk op het eind een zoetsappig ‘human interest’ item. Dit alles verteld door goed verzorgde ‘news anchors’. The 9 O’clock News is eigenlijk gewoon entertainment… gelukkig werd daarna David Letterman uitgezonden…

Wat ik eigenlijk ook best vermakelijk vond waren de reclames op tv. Soms zaten ze best wel kneuterig in elkaar, maar meestal waren ze ietsje opzwepender dan dat je ze hier in Nederland tegenkomt. Elke reclameblok zat ik eigenlijk weer te wachten op de reclame voor Texas Chevrolet. In deze reclame werd een pick-up truck met dubbele achterwielen aangeprezen die een behoorlijke oplegger (haast zo groot als die van een vrachtwagen) mee kon trekken. Om de Texaan aan te spreken kwamen er natuurlijk cowboys in voor, en een pattriotisch liedje op de achtergrond. Hier kun je een voorbeeld zien, helaas is dit niet de reclame die ik bedoel, maar het komt wel in de buurt:

Lees ten slotte over Matthijs’ trip door de Midwest

FlopHmm...Wel okéGoedTop (nog geen waarderingen)
Loading...